tisdag 4 mars 2008

Gamla godingar och favoriter i repris!

Kom på stora Apoteket i den stora staden, skulle ha Melatonin och Kåvepenin till två av barnen. Den ena heter Svensson precis som jag och maken, medans den andra ungen heter Stensson- Viklund måste ju nämnas..
Fick sätta mig ned och vänta för att de skulle komma upp licensen på melatoninet och blev då uppropad som Svensson.
Jag går dit och säger att det ska vara på Svensson och Stensson-Viklund också, men det enbart beror på att jag varit så lösaktig av mig!!

Då, DÅ inser jag vad jag sagt!
Säger man så där om sig själv? Apoteksbiträdet började skratta och sa att det var bra att nån var lösaktig och födde många barn. Men jag höll på att dö av skam, försökte febrilt släta över genom att berätta om hur många barn jag hade och släktförhållanden
men det blev ju bara värre. Sucka!

Porr-Ullet finns inuti mig, hon kommer fram där jag minst av allt vill ha henne. maken garvar rått och mamma blev alldeles stum och sa:
-Sa du verkligen så?
-Ja?
- Men, kan man verkligen säga så om sig själv?

Tydligtvis gick det jättebra för det bara rann ur mig. ;-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

*Harkel* jo som du vet känner jag till just den känslan.. Har man presenterat sig som luder så ... =)

Anonym sa...

"Det bara rann ur dig", låter smaskigt! :o)